statcounter

diumenge, 31 de gener del 2010

A mi m'agrada febrer

Foto: la Mediterrània, des de una finestra del passeig marítim d'Alexandria



És el mes dels dies rendables,

és el mes de les llums especials,

és el mes dels espàrrecs als marges,

és el mes de cremar els sarments dels ceps.





A mi m'agrada febrer,

antesala de la primavera

que ens duu als fruiters poncelles

i noves verdors sota el blanc del desgel.


A mi m'agrada febrer,

que ens promet jornades de festa,

ens porta en safata balls de carnaval

i alleugera l'abillament de l'hivern.


A mi m'agrada febrer,

que anuncia albades sonades

de vacances de pasqua i de rams

amb vetllades entranyables pel març.



A mi m'agrada febrer,

que a poc a poc foragita el fred,

i ens convida a obrir les finestres

perquè entri a casa el vent juganer...


A mi m'agrada febrer,

translúcid com un caramel,

hserè i cabal i àgil i genial,

iel que ens catapulta a viure

ntotes les meravelles joioses de l'any.




***



(Gràcies, Striper. Una frase teva ha generat aquest poema)






***




8 comentaris:

Montse ha dit...

Que bonic!
A mi també m'agrada febrer, m'agrada la tardor, l'hivern i el fred en general, ara li deia a la carme "a casa seva", però m'agrada quan fa fred acompanyat de sol!

Bon diumenge, IBM!!!

Isabel Barriel ha dit...

Arare, el que passa és que ens agrada viure!
Feliç passejada a Santa Cristina.

Tecnologia Jordi ha dit...

molt bonic el poema.
gracies

Striper ha dit...

Gracies a tu!!!

Febrer un mes de vint-i-vuit dies per somia..el verd que arriba la primavera.

Carme Rosanas ha dit...

A mi m'agrada febrer
que fa florir les mimoses
i ens deixa perfum de groc.

Isabel Barriel ha dit...

els nens de la casa, gràcies a vosaltres, perquè sense lectors, la poesia no té sentit.


Striper, un mes per aprofitar!

Carme, a tu també t'agrada febrer?
ja som tres!

gercarreras ha dit...

A mi m'agrada més el febrer des que he llegit el teu poema...preciós!

gercarreras ha dit...

Per cert, l'he penjat al meu blog:
http://classeitic.blogspot.com/2010/02/ens-agrada-el-febrer.html