statcounter

dijous, 2 de setembre del 2010

Fem horaris




Empresonem el temps a les caselles,
fem horaris per encabir el que fem.
El rellotge serà el rei
d'un imperi fet de ritmes que inventem.

dimecres, 1 de setembre del 2010

Entrem al setembre




Entrem al setembre
amb llum dins dels ulls,
sorra a les soles
i estels als records.

Entrem al setembre
amb el pas ben formal
per cumplir cada dia
la jornada escolar.

Entrem al setembre
amb el coll ben planxat,
un gest d'alegria
i els plors ben guardats...

dilluns, 30 d’agost del 2010

S'esfumaren les vacances!






Rima a cada vers

per entrar a un univers

fet de rètols i lletres

de nou a llibres i llibretes.


Quanta ciència, quant saber!

Laberints que cada dia

ens proposen mil camins

de dubtes i coneixemnts a mida.


I anirem avançant

sense veure-li a tanta feina el sentit,

pensant que els dies de les vacances

s'esfumaren, ai!, massa aviat.


Ens endinsarem a les setmanes

i als mesos del calendari,

serem fidels a un paper anomenat horari

que ens anirà allunyant

de les llums estivals d'immenses tardes...








dijous, 26 d’agost del 2010

Hiroshima, de la bomba atòmica a les grues d'origami


Grues de vida.
Contra la destrucció,
papers de colors.

Posted by Picasa

divendres, 30 de juliol del 2010

dimarts, 27 de juliol del 2010

Haikú

Posted by Picasa

Papallona,
has fugit de la nit
buscant la llum.
*

diumenge, 25 de juliol del 2010

Al voltant de la Poesia


I

Tens totes les hores del dia,
tens totes les llums del sol,
tens cada estrella de la nit,
tens l'univers:
el món és teu, Poesia.



II

Cal obrir bé els ulls,
ensumar mil aromes,
gaudir amb el vol de les mosques,
jugar a ser mosquits,
volar amb les papallones,
voler ser pingüí de l'Àrtic
o un blauet brillant al Zambeze,
suar conquerint un cim...



III

Cal descriure el què has vist
obrint el sac de paraules
per triar-ne quatre, o dues o tres
i escriure el primer vers.



Els següents, després, van caient.
Com els esquitxos de l'aigua,
com la llum del cel al maig,
com el tro, el llamp
o a l'alba el primer raig.



IV


Has de procurar no perdre cap mot,
i conduir-lo, que ha de trobar el seu lloc
al poema que ens explicarà -o no-
que n'és de bonic el món.